2024 Dalībnieki

Skatīt vairāk...

Pēc gada kovidpauzes atkal startē konkurss “Latvijas Gada motocikls”


Konkursa organizators Oskars Irbītis – nopietns vīrs novērtē nopietnu motociklu “BMW R 18”.
Foto: Artis Drēziņš

www.la.lv

Artis Drēziņš
21:00, 25. maijs 2021
Artis Drēziņš, “Latvijas Avīze”, AS “Latvijas Mediji”

Pēc gada kovidpauzes un apmulsuma pagājušajā vasarā tagad, ievērojot visas epidemioloģiskās prasības, ierindā atgriezies konkurss “Latvijas Gada motocikls”.

Lai kā mums arī šajā laikā gājis, cilvēki turpina pārvietoties, tajā skaitā ar motocikliem. Nav precīzu pētījumu, bet ir sajūtas, ka pat vairāk nekā agrāk: jo motocikls ir iespēja izrauties no mājsēdes, dīkstāves un citādām situācijām, ko uzspiedis kovids. Atsevišķi motociklu ražotāji pat nespējot piegādāt visus motociklus, ko ļaudis pieprasa. Ka tikai laika apstākļi mums atļautu cilvēcīgi izbaudīt motoprieku.

Šogad konkursā piedalās 18 visdažādākie motocikli: no mazlitrāžas, nedaudz virs 100 kubikcentimetru braucamā, līdz pat 2,5 litru dzinēja – kādus vairs sen neliek pat normālās automašīnās – apveltītas “raķetes”. Tāpat atšķirībā no autotirgus, kur modē nākuši un dominē krosoveri, mototirgus saglabā veidu un stilu dažādību. Jo motobraukšana modernā Rietumu pasaulē nav dzīves nepieciešamība, bet stils. Un stili mēdz būt dažādi.

Pat elektrība, kas automobiļos jau konkurē ar iekšdedzes dzinējiem, motociklos izskatās jocīgi. Konkursā ir arī viens elektriskais motocikls – “Cake Kalk&”, bet tas jūtas kā iemaldījies puika starp nopietniem večiem. Motociklam taču skaļi jārūc, jāsmaržo pēc benzīna un sakarsušas dzelzs, bet elektriskajam vienīgā skaņa ir tikai ķēdes klusa čirkstēšana un plastmasas, alumīnija vēsmiņa.

Ne velti ekskluzīvais, dārgais “Ducati Streetfighter V4 S” speciāli saglabājis aizvēsturisku sauso sajūgu, kas mazos apgriezienos skan tā, it kā spainī kratītu naglas, bet ir vīri, kas šo skaņu sadzird kā augstas klases operas āriju.

Tāpat “Triumph Ro­cket 3 R” – faktiski tas ir trīs cilindru 2,5 litru dzinējs, kas aprīkots ar stūri, sēdekli un riteņiem. Stila efektiem paļāvies pat elegantais un racionālais “BMW” ar savu “R 18” – ielas motociklam ielikt 1,8 litru bokserdzinēju, turklāt bez kloķvārpstas līdzsvarotāja, lai kārtīgi var sajust, – arī vajag mācēt.

Un tas viss motovīriem un motosievām par prieku! Tāpat kā mazlitrāžas un vidējas litrāžas klasiskie motocikli, retro “Java” replika, kas pusmūža un vecākiem ļaudīm liek atgriezties saulainās bērnības un jaunības atmiņās. Tie, kas spēka gados, novērtēs KTM kārtējos uzlabojumus smagajos ceļojuma enduro motociklos, vai arī “Honda” gājienu, ieliekot enduro dzinēju ielas čopera rāmī.


Zaļoksnējais elektriskais “Cake Kalk&” lādējas pie žoga ar elektrību un gaida savu braucēju.
Foto: Artis Drēziņš

Noteikti jāpiemin “Indian Challenger Dark Horse”. Aizjūras “Indian” motociklu ražotāji stājušies “Harley-Davidson” vietā, kuriem ne tikai Latvijas, bet viss Baltijas tirgus šķiet par mazu, tāpēc tas pamests. Bet neba viena, lai arī liela un slavena, amerikāņu spēlētāja dēļ apstāsies motobraukšana Latvijā.

Eksperimenti turpinās ne tikai ražotāju inženieru birojos, bet arī entuziastu garāžās. Jo – atkal salīdzinot ar automobiļiem – motociklu drīkst daudz vairāk pārveidot un tas arī labāk un lētāk pakļaujas radošumam.

Ceram uz siltu vasaru un iespēju robežās iepazīstināsim ar interesantākajiem konkursantiem, bet paša konkursa rezultāti – uzreiz pēc Jāņiem.

31.05.2021

Latvijas Gada motocikls 2024

Ar šodienu startē "Latvijas Gada motocikls 2024". No 10.00. t/c Mols būs apskatāmi konkursa dalībnieki, kandidāti. Tautas balsošana sāksies no 1.maija. Sekojam info. gadamotocikls.lv  „Latvijas Gada motocikls 2024” dalībnieki:

1. ​Honda NX500 ABS 2024
2​. Honda CB650r ABS e-Clutch 2024
3. ​Triumph Tiger 1200 Rally Explorer 2024
4. Triumph Scrambler 400 X 2024
5. ​Motto Guzzi V100 2024
6​. Aprilia Tuareg 660 2024
7​. JAWA OHC 650 2024
8​. BSA Insignia Red 2024
9​. Moto Morini Calibro 650 2024
10. ​Moto Morini Seicmmezzo STR 650
11​. Mash Belena 125 2024
12​. Royal Enfield Hymalayan 450 2024
13. ​Royal Enfield Super Meteor 650 2024
14​. Royal Enfield Interceptor 650 2024
15. ​Royal Enfield Classic 350 2024
16. ​Ducati Hypermotard 698 Mono 2024
17. ​BMW R1300 GS 2024
18. ​BMW F900 GS 2024
19. ​BMW R12 NiNet 2024
20. ​Lambretta V 125 2024
21. CF Moto 700 MT 2024
22. CF Moto 800 MT 2024
23​. MBP C1002V 2024
24. V MOTO 2024
25. Indian Sport Scout Limited 2024
26. Ducati Multistrada V4 Rally 2024
27. MV Agusta Dragster RR SCS 2024
28. KTM SMT 890 2024
29. KTM Duke 990 2024
30. Energica Experia 2024

Lasīt vairāk...

12.04.2024

Ētikas kodekss

Konkursa „Gada Motocikls”žūrijas dalībnieka

Ētikas Kodekss

 

1. Žūrijas dalībniekam ir jāievēro konkursa nolikums un šis Ētikas kodekss.

2. Ētikas kodekss nosaka žūrijas dalībnieka uzvedības un konkursā pieteikto motociklu vērtēšanas principus, kā arī komunikācijas veidu ar iesaistītajām personām un medijiem.

3. Konkursa žūrijas dalībniekiem ir jābūt nozares profesionāļiem, ekspertiem, moto transporta entuziastiem, jāorientējas moto nozarē, jābūt moto vadītājam, jāprot vadīt motociklu.

4. Žūrijas dalībniekam ir jābūt objektīvam savos vērtējumos un izteikumos.5. Žūrijas dalībniekam ir jāizvairās no iespējamiem interešu konfliktiem.

6. Žūrijas dalībnieka pienākums ir nepieļaut jebkura veida korupciju un par šādiem gadījumiem nekavējoties ziņot konkursa organizatoriem.

7. Žūrijas dalībnieka pienākums ir neizmantot savu žūrijas dalībnieka statusu personīgā labuma gūšanai.

8. Žūrijas dalībnieka pienākums ir izbraukt ar visiem viņa vērtēšanai nodotajiem transporta līdzekļiem.

9. Žūrijas dalībnieka pienākums ir detalizēti iepazīties ar vērtējamā transporta līdzekļa tehniskajiem datiem, ekspluatācijas noteikumiem, tehniskās apkalpošanas datiem, pārdošanas datiem un citu saistīto informāciju.

10. Žūrijas dalībnieka pienākums ir balsot atbilstoši izstrādātajai balsošanas sistēmai, ar ko katru žūrijas dalībnieku iepazīstina konkursa organizatori.

11. Žūrijas dalībniekam ir pienākums saglabāt konfidencialitāti konkursa organizatoru norādītajos jautājumos.

12. Žūrijas dalībnieka pienākums ir popularizēt konkursu „Gada Motocikls”, tai skaitā sociālajos medijos.

13. Žūrijas dalībniekam ir pienākums ievērot Ceļu satiksmes noteikumu prasības un citus Latvijas Republikā spēkā esošos likumus un normatīvos aktus.

14. Žūrijas dalībnieka pienākums ir ievērot viņa rīcībā nodota transporta līdzekļa ekspluatācijas noteikumus.

15. Žūrijas dalībniekam pienākums ir atbildīgi izturēties pret viņa rīcībā nodoto transporta līdzekli un citām materiālajām vērtībām.

16. Katrs Žūrijas dalībnieks ir pats pilnībā atbildīgs par savu rīcību un tās sekām, par visiem potenciālajiem zaudējumiem, kurus viņš var nodarīt konkursa dalībniekiem, piedaloties konkursa pasākumos.

17. Žūrijas dalībniekam ir jāievēro vispārējās pieklājības un ētikas normas savstarpējā saskarsmē un saskarsmē ar citām iesaistītajām personām.

18. Žūrijas dalībniekam ir pienākums nekavējoties mutiski un rakstiski ziņot konkursa organizatoriem par viņam zināmajiem konkursa nolikuma un ētikas kodeksa pārkāpumiem.

Arhīvs